söndag 4 januari 2009

Skidor på längden

Nu har jag och frun kommit igång rätt bra med skidåkningen. Fy fn så himla bra träning det är och roligt är det också!
Dagens pass bestod av tjyvåkning på Nydalas konstsnöspår. -Jo, vi tjyvåkte, betalade inte en sekin... skämmes tamme faen. Nå, nästa gång lovar jag att betala, att få åka i sådana fina spår är inget man kan ta för givet!
Frun hade föresten premiärtur på sina sprillenya skidor idag, vill ni veta hur det gick?
Vi började lite lugnt och hon var en smula kaxig då hon funderade på om inte mannen var lite fjollig i utförskörningen. -Njaaa, det såg lite trixigt ut i svängen svarade jag lite skamset. På varv nummer två så hade jag åkt en smula fortare än frugan och mötte henne i ovannämnda utförslöpa och vad tror ni händer? Int i fan svängde frun där i den trixiga svängen. Nä, rätt ut i terrängen över ett mindre stup. Två gubbar som skulle fixa spåren samt undertecknad fick sig i allafall dagens garv. Kunde inte heller låta bli att ge henne en liten gliring om beskrivningen av hennes nya skidor när jag passerade henne. Den lyder så här, observera de svärtade orden:
Salomon Elite 9 classic
Traditionell klassisk skida med den bästa teknologin och exklusivt G5 Zeolit-belag men med en S-cut-skärning som gör den stabilare och mer lättmanövrerad än de mest extrema tävlingsmodellerna. Finns i hårdheterna Medium och Soft samt i längderna 182,190, 198 och 206 cm.

Men helt ärligt så åker jag hellre uppför än utför. Har inte den bästa balansen och skulle jag låta bli att fjolla i utförskörningarna så skulle jag definitivt vara en trädkramare av stora mått...

Blogglista.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar