onsdag 8 juli 2009

Regn hos mig

Ååhh, vart tog solen med de mjuka varma strålarna vägen? Kom tillbaka, jag saknar dig så!

Igår skulle frugan ta med sig ungarna och åka iväg ut till sina föräldrar.
Perfekt, då hinner jag ju snickra lite i lugn och ro på cykelskulet tänkte jag.
Det är liksom inte det allra enklaste att bygga cykelskjul och samtidigt hålla efter ungarna.
Men, eftersom jag bor i ett avlångt jäkla land som råkar ligga på fel plats på det runda jordklotet så regnade det såklart just precis igår eftermiddag.
Å, det regnade inga små mängder, 100mm vatten vred de mörka kusliga molnen ur sig!
Men men, eftersom man är småtjurig och hade bestämt sig för att snickra just precis då så blev det till att leta fram lite regnkläder.
Efter en stunds letande så förstår jag att jag nog inte äger några sådana där riktiga orangea hållbara arbetsgalonisar.
Typiskt också, tror inte frugan blir superglad om jag skulle snickra i mitt fina lättviktsregnställ som jag fått av henne... hmm!
Får fråga den i huset som definitivt vet om det finns några lämpliga regnkläder... frun såklart!
-Jo, svarar hon och kilar iväg upp på vinden....
Kommer ned med ett riktigt galonställ.
Nu är det inget sånt där oranget arbetarställ utan ett galonställ i färgen babyblå!
Jisses!
Supermacho att snickra i ett babyblått regnställ...not!
Nå, frun förklarar att det nog ska gå bra. Hennes bror hade nämligen lånat det när han skulle spela golf.
Jaha, jovisst, såklart! 1983 kanske babyblå var en färg som ansågs vara cool på en golfgreen men 2009 är det nog andra färger som gäller va?
Nåväl, tjurig som man är och eftersom jag bestämt att snickra just då så drog jag på mig det babyblå regnstället och klev ned i mina gröna stövlar inköpta för 99kr på Jula.
Jag undvek att titta mig i spegeln innan jag klev ut i regnet och hoppades att ingen av grannarna skulle vara lika tokig som jag och vara ute i ruskvädret.
Så fel jag hade, närmsta grannen som är lastbilschaffis var såklart också ute, och hälsade glatt när han såg den babyblå mannen med hörselkåpor spatsera över gården. Aaahh! Han hade rakt inte något babyblått regnställ. Han hade ett supermachoställ i Goretex med reflexer!
Men, jag han göra massor medans frugan jagade ungar hos svärföräldrarna, nu är det bara lite småjobb kvar innan man kan klassa cykelboden som färdig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar