tisdag 5 maj 2009

Hemmapapperiprojekt

Så var denna dag snart till ända, skönt tycker jag.

Tänkte vara duktig och gömma bort en ful sladd som lyste vit mot husets röda fasad, ungefär som tomtens bälte mot hans rock.. eller tja ni förstår.

Allt gick jättebra, lilleflickan somnade planenligt i sin vagn och jag hade förberett med att plocka fram lite saker och ta på mig arbetsbraxorna.
Det gäller nämligen att vara beredd, för så fort hon somnar så måste man på arbetet direkt, går inte att såsa bort någon tid, man har bara max en dryg timme på sig att få något vettigt utfört. För när hon vaknar är det slut på friden…..

Jag hann faktiskt komma en bit på vägen.
Jag hann skruva loss den fula sladden, bända loss lite fasadpanel och lacka om en fasadlampa samt upptäcka att jag behöver sån flexi VP-slang i stället för VP-rör.(och en sån slangstump hade jag såklart inte hemma.)
Sedan ringde telefonen!

-Hej det är Gertrud från förskolan Gulligullvivan*, Albin har fått så röda ögon, det kanske kan vara ögoninflammation så vi vill att du hämtar honom.
-Jaha, jooo… såklart jag kommer direkt!

Så, då var det slutjobbat för denna dag, definitivt! Men, men…. Här är bara glada miner.. eller?
Hämtade Albin och tror ni ögonen var röda när han kom hem?
Nope, inte ett dyft!

Nåja, det kommer en ny dag imorrn och jag behöver ändå VP-slang för att kunna göra färdigt mitt lilla hemmapapperiprojekt. Rom tog också mer än en dag att färdigställa....

Tycker lite synd om min fru också.
Hon har ju sån hosta och måste sitta på föreläsningar i ett par dagar.
För vem har väl inte haft hosta och varit i en sådan situation där man inte vill störa omgivningen med ständiga hostattacker?
Man liksom känner hur det killar och kliar mer och mer i halsen, man försöker att svälja bort hostan. Man försöker tänka på något annat.
Till slut så hoppas man bara att det är någon annan som hostar först, då kan man ju passa på att hosta lite själv med. För då var man ju inte den som störde först….

Mina tankar går till dig och må hostan vika hädan!

Annars då?

Jodå, här är som vanligt Rock`n Roll!!









*Namnen är såklart fingerade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar