tisdag 21 april 2009

Konsekvensen för fn!

Hallå!
Jäklar, jag kom att tänka på en sak medans jag gick omkring med dam(m)trasan här hemma.
Man tänker ofta ganska bra när man dam(m)torkar....

Härom kvällen så fick jag för mig att jag skulle börja köra ett program som heter "One hundred push ups". För den som inte är en fena på Englischka så kan jag tala om att det betyder ganska exakt "Ett hundra armhävningar".
Programmet går ut på att man efter ca: 6veckor ska klara av att göra 100st armhävningar på raken, utan vila emellan.
Det ska visst vara kostruerat på det sättet att man ska klara av det oavsett vilken nivå man börjar på.
Jag råkade nämna detta för min kära fru som självklart också nappade på programmet.
Jättekul och skitbra att man kan göra något tillsammans (förutom att städa & sånt) och jättebra att man kan ha gemensamma mål osv osv.....

Men, som sagt så råkade jag också tänka lite med huvet när jag städade nu på morgonen....
Å Vart fan tog konsekvensanalysen vägen!??
För vad kommer nu detta egentligen att betyda?
En fru som fixar 100st armhävningar på raken blir ju fullständigt livsfarlig. Fatta vilken jädra swing hon kommer att få, och nu pratar jag inte om fjolligheter som golfswing och sånt trams. Nä, nu pratar jag högerswing och inte minst stekpanneswing!!!

Åååhh, man ska alltid alltid göra konsekvensanalys av saker man ämnar att göra eller saker man tipsar andra om........

Nu får man allt hålla sig i skinnet fortsättningsvis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar