torsdag 9 april 2009

Skärtorsdag!

Så, nu är strax skärtorsdagen till ände, skönt!
Det där med att klä ut ungar till kärringar är jag ärligt talat inte mycket för, inte min grej helt enkelt!
Nåja, man gör ju sitt bästa och yttesta för att ens barn inte ska behöva vara nalta eljest när de går på skolan.
Så är alla andra barn utklädda så ska ju givetvis mina barn vara det också, även om det innebär att jag måste göra jobbet.
Jag nöjde mig med att spöka ut den äldre av dem och han ville absolut vara kärring och inte gubbe.

Så här fin blev han!


Vi hade ju tänkt att stöka till det lite extra med konstgjort blod men tyvärr så hade det stelnat en aning så det blev bara lite kladd på fingrarna av det. Typiskt också! Det hade varit skitkul med ett riktigt fejksår i pannan på kärringen!

Sedan har jag handlat idag också. Det gick nästan bra.
Blev bara lite lurad.
Eller så lurade jag mig själv på att köpa gammal potatissallad och glömma dra en rabattkupong för en glassförpackning. Vet inte riktigt, men det blev jäkligt dyr glass, nästan 40pix för en ½liter.
Suck, när ska man egentligen lära sig konsten att handla på ICA ??

Ha en riktigt trevlig påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar