onsdag 18 februari 2009

Irritationsmoment

Tänkte ta upp några saker som irriterar mig för tillfället, inga större och djupare irritationer, inga döda bilar och sånt utan sådana små retliga saker i samhället.

Som när bilen bakom ligger alldeles för nära, hur tänker de då?
Tror de på fullaste allvar att de kommer fortare fram ju närmare bilen framför de ligger?
Förr i världen, för sisådär 8månader sedan, när jag var ung och busig, brukade jag jävlas tillbaka lite, tvärnita så där lagom, bara för att i backspegeln få se skräcken i deras ansikten. -Hehe. Jag ondsint?
-Nä, jag vill varken ha något eller någon i baken... är inte lagd åt det hållet, så håll avståndet, basta!

En annan sak som jag skrivit om en gång tidigare är denna d***la reklam som förstör söndagsfilmen på Tv4.
Först reklam sedan nyheter, sedan reklam igen.... fattar de inte hur många sömntimmar de tar av svenska folket?
Om de kunde ge fn i all reklam kunde vi ju gå och lägga oss i vettig tid, kliva upp hyfsat utvilade, prestera bättre i våra yrken, bidra till lönsammare företag vilket genererar högre skatteintäkter för staten.
Så jag vädjar än en gång, snälla staten, kan du inte förbjuda all tv-reklam från kl 20.00?

Det sista jag tänkte nämna som irritationsmoment i samhället är Svea och Rolf Bengtsson*. Ni vet det där äldre paret på ICA som står och klämmer sönder varje tomat i jakten på att hitta de fem finaste bland alla andra 2387st tomater som ligger uppbullade.
Dessutom så blockerar de effektivt tomatståndet för alla andra med sin kundvagn och Sveas brearsel medans de står där och klämmer. Ge er, ni kommer ändå att ha klämskador på era tomater innan ni har packat upp dem där hemma!

Sov gott, imorgon ska jag vara glad!

*Obs! Namnen i denna blogg är fingerade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar