onsdag 25 februari 2009

Skidor och hockey

Jag hade en vag förhoppning om Svenska medaljer idag i VM-skidsprinten. Men det blev mest kattskit av alltihopa tyvärr.
Nu har jag faktiskt tänkt till och fick idag ett uppslag som kan hjälpa de Blågula skidåkarna till stordåd!
Garanterar att Södergren hade haft en medalj som glimmar ädlare än silvret som han kämpade sig till i helgen och att det idag hade blivit minst två medaljer om de haft rätt upplägg inför tävlingarna.
De behöver nödvändigtvis inte vara optimalt med två veckors höghöjdsläger i alperna eller något hokuspokus jimbo jumbo i ett hus med tryckkammare.
Nä, det mest effektiva sättet att få ut maximalt ur de arma kropparna och bli vassare än Anja P i utförskörningarna är nog att förlägga träningslägret inför nästa stora mästerskap på Södraberget i Sundsvall.
Billigt bör det bli och harar för att driva upp tempot i träningarna kan man skippa, för på Södraberget kör man med riktiga grejer!
Kika bara på filmen nedan så förstår ni.....




Igår kväll var jag en sväng ned till Foppaland och kikade på hockey. Kan inte säga att det var så särskilt spännande match. Vet inte om det berodde på att resultatet till slut blev 5-0 till MoDo vs Luleå eller om det berodde på att jag egentligen inte höll på något av lagen.
Två stycken fd Björklövenspelare huserar i allafall i Luleå och tja, man har ju sett dem bättre måste jag säga.
En av dem spelar med nr6 och för de som är lite insatta i Björklöven för det ju direkt tankarna till en annan spelare med samma nummer på ryggen.
Dock så antar jag att det var en av hans sämre matcher igår och att han vanligtvis inte agerar kon på samma sätt som Björklövens nr:6.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar