måndag 23 mars 2009

Chatt!

Idag har jag gjort något som jag inte gjort tidgare. Jag har chattat med en helt okänd tjej!
Cecilia hette hon och hon skrev jättetrevligt.
Nu är det inte så allvarligt som det låter för Cecilia arbetar på Försäkringskassans chattfunktion. Skitfiffigt av Fk att fixa så att man kan få snabba svar på funderingar utan att behöva sitta i telefonkö halva dagen.* Du har plats 76 i kölistan, dröj kvar i din lur, det är snart din tur* Jo, tjena!
Så skönt att slippa det, tacka vet jag Cecilia!

Sedan har jag räknat ut exakt när Uman river, fick nämligen en sådan "lott" av svärfar härom dagen. För dig som inte vet vad det är så är det en tävling som går ut på att man ska gissa när isen lossar på Umeälven och en flotte passerar en viss punkt.
Gissar man bäst så vinner man fina priser.
Det är en tradition och ett riktigt vårtecken här i Umeå.
Så, jag letade reda på statistik över snödjup, tjäldjup och temperaturer för vintrarna 10år tillbaka i tiden. Sedan så har jag använt de uppgifterna mot tidigare datum för när Uman rev.
Kan inte misslyckas helt enkelt och vilken dag och tid jag räknat ut får ni veta så fort jag vunnit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar