torsdag 12 mars 2009

1000nålar och snor

Imorgon är det min sista arbetsdag, sedan gäller hemmapapperi i ett halvår. Så vad gör man då?
Jo, man planerar in en skidrunda med 6st helgalna kollegor. Nu har jag inte varit med på deras rundor tidigare men man har ju hört hur det går till. Full fart från början, sedan ökar de successivt tills det går järnet, sedan ökar de lite till.
Eftersom jag förmodligen bara kommer att vara med en gång i år så blir detta ett av säsongens viktigaste pass. Här gäller det att prestera!

Nu har jag vidtagit en del åtgärder för att detta ska bli så bra som det bara är möjligt.

Kolhydratladdningen har gjort att varenda muskelfiber och mitokondrie är spräckfyllda av energi

Har mentalt förberett mig på 40minuters pina och en smärta som kan liknas med 1000nålar i vader och lår. Snoret kommer att rinna likt Umeälven nedför överläppen men det gör absolut ingenting, sånt är bara mysigt!

Jag har även kollat tio väderleksprognoser och därefter gjort en uträkning som visar stensäkert på att det blir +0gr imorgon. Det kommer att passa min topphemliga supervalla perfekt!

Så nu återstår endast att raka bort skägget (för att minska luftmotståndet)och sedan krypa till kojs. Känner på mig att jag kommer att vakna helt utvilad med ett brett leende…. Orden från nattens dröm kommer att eka i mitt huvud under hela skidpasset: Kämpa, kämpa, kämpa kämpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar