måndag 9 mars 2009

Kuvertet på bordet


Idag när jag kom hem från jobbet så hittade jag ett stort orange kuvert med mitt namn prydligt stämplat på en vit pappersetikett liggandes på köksbordet. Yes! Det finns bara ett orange kuvert, det med beskedet hur det står till med den allmänna pensionen, spännande!
Jag öppnar försiktigt kuvertet och kikar nyfiket på siffrorna, jaha…
Förstår inte… måste läsa alla förklaringar innan jag inser att man inte lär bli trind om maggen som pangschis i alla fall.
Fasen, jag som inte vill jobba längre än till ”censur”.

Vad ska jag göra nu? Råna en bank? Hoppas på något arv från en stenrik gammal barnlös shejk som blundar och väljer ut sin arvinge genom att hitta av mitt namn med en penna i en på slump framtagen telefonkatalog?

Måste jag verkligen jobba tills jag är 65 för att få leva på annat än blodpudding, nudlar och pölsa?
Får nog ta mig en funderare på detta och inser att jag nu på största allvar känner mig intresserad av hur jag kan påverka min pension. Ska läsa på om detta och se till att allt går som jag vill!

Sedan ett litet länktips som jag fick av en kollega idag: Mät din löprunda, skoj och otroligt fiffig grej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar